• Responsiv LCD -berøringsskjerm
  • Nyttige guidede menyer

Imot

• Ingen mikrofoninngang
  • Beskåret 4K -video
Hoppe til:

Canon EOS M200 har en misunnelsesverdig posisjon i forbrukerkameramarkedet. Med en nå ganske standard 24MP sensor og en 3-tommers berøringsskjerm, er det en modell uten speil mot konkurrenter som Sony a6100 og Canons egen DSLR, Canon 250D, samt konstant konkurranse fra smarttelefonkameraer. Det mangler også en søker - en funksjon som avanserte fotografer kan finne uholdbare, men yngre skyttere som ikke har brukt et tradisjonelt kamera før, ikke vil gå glipp av.

Canon EOS M200 nøkkelspesifikasjoner:

Type : Speilfri

Sensor : 24,1 MP APS-C

Objektivfeste : EF-M

ISO -område : 100 - 25600

Søkerstørrelse/oppløsning : I/A

Videokapasitet : 4K, 25 fps

Vekt (i lbs) : 0.66lb med batteri og SD -kort

Størrelse : 4,26 x 2,64 x 1,38 (tommer)

Minnekorttype : SD, SDHC, SDXC

M200 tar sikte på å vinne over smarttelefonmassen, men det er også et solid valg for entusiastiske nybegynnere som ønsker å ta fotograferingen mer seriøst. 24,1 MP APS-C Dual Pixel CMOS-sensoren muliggjør autofokusering av fasedeteksjon (som i teorien er raskere enn kontrastdeteksjon), og brukere kan skyte i RAW-modus, ta opp 4K-video, dele bilder enkelt via WiFi og bytte ut av settlinsen for mer seriøs Canon -optikk.

Et stort salgsargument for dette speilfrie kameraet er dens diskrete størrelse. Det er et kamera hvor som helst, skyte-hva som helst; knapt større enn en full pakke kort, glir den enkelt inn og ut av en jakkelomme. Men ettersom størrelsen bare er en del av puslespillet, hvordan er bildekvaliteten?

Vi kommer til å gå nærmere inn på forestillingen nedenfor, men kort sagt, M200 er i stand til å produsere overraskende gode, men ikke forbløffende fotografier. Funksjonene skiller seg kanskje ikke ut, men det gjør heller ikke prisen. Det er fint og enkelt å bruke, og noen ganger er det fint det du trenger.

Dagens beste Canon EOS M200 -tilbud Canon EOS M200 EF-M 15-45mm ... Amazon Prime $ 479 Utsikt Canon EOS M200 Compact ... Walmart $ 741,90 $ 494,60 Utsikt Redusert pris Canon - EOS M200 Speilfri ... Beste kjøp $ 549,99 Utsikt Vis flere tilbudVi sjekker over 250 millioner produkter hver dag for de beste prisene

Canon EOS M200 anmeldelse: Design

• Responsiv flip-out berøringsskjerm
  • Fornuftig knappelayout
  • Menyvisning kan velges etter evne

Canon EOS M200 erstatter den eldre EOS M100, og på designfronten har lite endret seg annet enn at en mikro -USB -tilkobling erstatter en mini. I likhet med forgjengeren er M200 liten, stilig og enkel. Utseendet kommer enten i svart eller hvitt, og det vil sikkert glede Instagram -publikummet, men byggekvaliteten er som du forventer for prispunktet. Den er lett, men føles litt billig, laget av et polykarbonat som ikke tåler mange slag eller fall.

Når det gjelder håndtering, har vi allerede nevnt at Canon EOS M200 er designet for smarttelefonbrukere som ønsker å ta bilder, og 180˚ vippbar berøringsskjerm som gjenspeiler det. Den 3-tommers LCD-skjermen på 1 040 000 punkter reagerer tilfredsstillende, og bare et lett trykk vil fokusere et bilde, gjøre endringer i innstillinger eller navigere i hovedmenyen mer detaljert. Berøringslukker er også et alternativ, og utløser lukkeren med et enkelt berøring, men dette forårsaker flere feilfeil enn det er nyttig.

Bildet viser Canon EOS M200 -skjermen i bruk.

(Bildekreditt: Future)

Når skjermen er helt vippet opp og kameraet holdes foran deg, gjør det enkelt å fange vlogginginnhold, gruppebilder og selfies - noe dette kameraet var født til å gjøre. Siden det ikke er noen søker, må bildene komponeres på skjermen, og ved å vippe skjermen bare halvveis kan du få tilgang til mer kreative opptaksvinkler, for eksempel et lavt til bakken-perspektiv. Vi fant det imidlertid vanskelig å se i sterkt solskinn, selv om lysstyrken var full. Et annet problem er at når det er helt løftet, kan det være vanskelig å få fingrene til innstillingene som er plassert nederst på berøringsskjermen. De med større hender synes kanskje de berøringsaktiverte kontrollene og håndteringen generelt er ganske vanskelig.

Ved å gå inn i utformingen av kameramenyen, kan visningsnivået tilpasses avhengig av din fotografiske evne. Mens guidet modus parerer ned de grunnleggende innstillingene til fotografering, avspilling, trådløs og funksjon, med en enkel hvit bakgrunn, ser standardmodus (som navnet antyder) mer ut som Canons vanlige svart og røde meny og tilbyr mer grundige alternativer.

Fordi det er så raskt å navigere ved hjelp av berøringsskjermen, trengs det langt færre knapper på selve kroppen - du finner en av / på -knapp, modusvelger (for å velge mellom foto, video og auto), en lukkerknapp og omgivende skive for justere eksponeringsinnstillinger opp og ned, og en bakplate med meny, avspilling og innspilling. Alt det viktigste er der, men hvis du er vant til å ha dedikerte knapper som ISO og en eksponeringsmodusvelger på et mer avansert kamera, reduserer opptaksprosessen ved å velge alt fra skjermen.

Canon EOS M200 anmeldelse: Funksjonalitet

• Morsom Creative Assist -modus
  • Wi-Fi-bildeoverføring er jevn
  • Nyttig popup-blits

EOS M200 er designet for å være tilgjengelig for førstegangsbrukere, og som sådan lyser den når den settes i automatisk modus. Her velger kameraet alle innstillingene for deg, og resultatene er gledelige nok til generell bruk - selv om de ikke oppfordrer brukerne til å faktisk lære om eksponering. Med ett trykk på LCD -skjermen kan en Creative Assist -knapp gjøre det mulig for nybegynnere (og filtergenerasjonen) å bruke forhåndsinnstillinger, legge til uskarphet i bakgrunnen, bytte til svart -hvitt og mer. Disse effektene kan sees i sanntid på LCD-skjermen, og selv om resultatene er litt rudimentære, gjør de det enkelt å ta kreative bilder på en tilgjengelig måte.

Ekstra sett

Kit linse: Canon EF-M 15-45 mm objektiv

Beste brede objektiv: Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM

Beste zoomobjektiv: Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM

Type batteri: Batteripakke LP-E12

Minnekort: SanDisk Extreme SDXC UHS-I C10 minnekort, 64 GB

Objektivadapter: Canon objektivmonteringsadapter EF-EOS M

Det kameraet mangler er en søker for å komponere bilder, pluss en hot shoe for å feste tilbehør som en elektronisk søker eller en blits. Dette er ikke overraskende gitt størrelsen, og det du får i stedet er en popup-blits som er pent plassert i topplaten, som pinger kraftig opp når den aktiveres via en glidebryter på kameras side. Blitsens av/på -karakter er åpenbart lett å forstå, og den er kraftig nok til å ta gruppebilder på en kveld eller et familiemåltid.

Selv om dette speilfrie kameraet delvis er designet for innholdsskapere og YouTubere, er det også begrensninger når det gjelder video. Den har ikke en ekstern mikrofoninngang og er avhengig av det innebygde alternativet, og selv om dette er tilstrekkelig hvis du vlogger hjemme, blir det en reell begrensning hvis du vil ta opp bilder ute i vindfulle eller travle bymiljøer.

Bildet viser et sideriss av Canon EOS M200 -kameraet

(Bildekreditt: Future)

De som kommer til Canon EOS M200 rett fra en smarttelefon, ønsker bildedelingsalternativene som tilbys via Wi-Fi og Bluetooth velkommen. Fra kameraets delingsmeny er det alternativer for å koble til en smarttelefon eller nettbrett, bruke en fjernkontroll eller laste opp bilder til en webtjeneste. Du trenger den gratis Canon Camera Connect -appen for å overføre bilder, og når den er installert gir den en praktisk måte å se bilder på en større skjerm. Appen reduserer også bildeoppløsningen og konverterer dem til JPG-filer først, så det er ingen måte å få RAW-filene rett fra kameraet ditt uten en gammeldags kortleser.

Bildet viser Canon EOS M200 -kameraet i noen

(Bildekreditt: Future)

Canon EOS M200 anmeldelse: Ytelse

• Time-lapse-filmer
  • God ansiktsgjenkjenning
  • Skyting i lite lys

Selv om det er på budsjettenden av Canons speilfrie område, er fargene i EOS M200s RAW -filer fortsatt rike, med en karakteristisk varm tone. Kameraet gjør også en grei jobb med å fange detaljer, om enn med et merkbart fall mot kantene på rammen. Målesystemet er sannsynligvis solid nok for de som starter, og den evaluerende målemodusen (som hobbyfolk mest sannsynlig vil bruke) håndterer kontrasterende scener godt, med det merkelige unntaket. Batteriytelsen er heller ikke dårlig - Canon viser den offisielle kapasiteten til 315 bilder, og vi har sannsynligvis 200 stillbilder pluss tjue minutter med videoopptak i løpet av noen dager før vi måtte lade opp.

Bildet viser et torg og en katedral tatt med Canon EOS M200.

(Bildekreditt: Lauren Scott)

Selv om det er et flott nybegynnerkamera på mange måter, er Canon EOS M200 best for generell bruk i byen i stedet for spesialistsjangre som astrofotografering. ISO -støyhåndteringen i svakt lys er ikke fantastisk; Når du skyver ISO til 6400, er det et betydelig tap av detaljer i filene uten å måtte zoome inn for langt, og selv med ISO 800 ser ting mer kornet ut enn forventet. Du kan begrense ISO -ytelsen til kameraet når det brukes i automodus, slik at det ikke når høyere følsomhetsinnstillinger, noe som er noe.

Dette kameraet er heller ikke designet for action eller sport, ettersom maksimal kontinuerlig opptakshastighet på 6,1 b / s blir tregere av en veldig kort, men fortsatt merkbar forsinkelse av lukkeren når den ble avfyrt. For uforutsigbare motiver som kjæledyr og barn ute, trenger du dem godt trent til å sitte stille i flere sekunder for å sikre en skarp fangst.

Bildet viser interiøret i en gammel låve, tatt med Canon EOS M200.

(Bildekreditt: Lauren Scott)

Autofokus for stillbilder (og HD -video) er en mer positiv historie. Kameraets fasedetekterings autofokussystem låser seg raskt på både statiske og bevegelige motiver, og i svakt lys lyser en lampe for å gjøre fokus lettere. Hvis du liker å ta portretter eller vil ta familiebilder, holder autofokuset med øyegjenkjenning fokuset skarpt på ansikter. Sammenlignet med EOS M100 ser antallet autofokuspunkter en økning fra 49 til 123, noe som gir større dekning hvis fokuspunktet ditt ikke er i midten av rammen.

Canon annonserer EOS M200 som en speilfri 4K -video, noe som er litt misvisende ettersom 4K -opptakene er kraftig beskåret (1,6x). Fordi denne avlingen bruker en mindre del av sensoren, var kvaliteten på våre 4K -videoopptak ikke matchende i skarpheten for stillbildets bildekvalitet, spesielt når du fotograferte ved solnedgang i svakt lys. I 4K-videomodus er fokuseringsmodusen også begrenset til kontrastbasert deteksjon, som ikke er så tett eller konsistent når det gjelder å finne et mål. På plussiden er 1080p video uklippet, og inkluderingen av et vertikalt videoopptaksformat er perfekt for Instagram -historier.

Bildet viser et nærbilde av løvverk tatt med Canon EOS M200.

(Bildekreditt: Lauren Scott)

Bør du kjøpe Canon EOS M200?

Canon EOS M200 er et godt valg hvis du er en nybegynnerfotograf som leter etter et kompakt, rimelig, men likevel effektivt kamera. Med fullt manuelle eksponeringsmoduser, RAW -opptaksmuligheter og det valgfrie guidede brukergrensesnittet, vil det hjelpe deg med å mestre det grunnleggende om fotografering uten å bli overveldet - både økonomisk eller teknisk.

Begrensninger for 4K -videoopptak til side, M200 kan også være en del av et anstendig vlogging -oppsett, spesielt når det er paret med Canons speilfrie kamera live streaming kit. Den rene HDMI-utgangen passer til livestreaming til Twitch eller YouTube, mens vippevinkelen på LCD-skjermen er perfekt for selvportretter eller gruppebilder.

Bildet viser hendene som holder Canon EOS M200 -kameraet.

(Bildekreditt: Future)

Hvis du allerede er en erfaren fotograf, vil EOS M200 sannsynligvis ikke passe regningen for det du trenger, med mindre du vil at et lommestørrelsessystem skal tas ut i tilfeller der det avanserte kameraet ditt ikke er nødvendig.

Hvis dette produktet ikke er noe for deg

De Sony a6100 er en speilfri modell som tilbyr en raskere 11 bps kontinuerlig opptaksmodus, bedre hvis du planlegger å fange motiver i bevegelse.

Hvis du vil komponere bilder med en søker i stedet for en LCD -skjerm, kan du prøve Canon EOS M50 Mark II med sin elektroniske søker på 2360 000 punkter.